
اعتراض تند پرسپولیس به صدور مجوز استقلال
ماجرا از زمانی جدی شد که باشگاه استقلال بهعنوان نخستین باشگاه ایرانی خبر دریافت مجوز حرفهای را منتشر کرد؛ خبری که خیلی زود توسط پرسپولیس، تراکتور، گلگهر، چادرملو و در نهایت آلومینیوم اراک نیز رسانهای شد.
اما در شرایطی که همه منتظر انتشار خبر مشابهی از سوی سپاهان بودند، چنین اتفاقی رخ نداد؛ سکوتی که خیلی زود شائبه حذف این باشگاه از جمع نمایندگان آسیایی را تقویت کرد. امروز نیز مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد که تصمیم کمیته بدوی در رد درخواست مجوز نادرست بوده و این باشگاه درخواست تجدیدنظر خواهد داشت.
در صورت قطعی شدن این وضعیت، سهمیه آسیایی ایران بدون سپاهان بسته خواهد شد و تیمهایی مثل گلگهر یا چادرملو و حتی شاید پرسپولیس عملاً جای این باشگاه را در فهرست نمایندگان فوتبال ایران میگیرند. البته باتوجه به یک بازی بیشتر گلگهر نسبت به این تیمها، مشخص نیست چه سازوکاری برای تعیین نمایندگان آسیایی اعلام خواهد شد.
سپاهان البته در هفتههای اخیر فقط با پرونده مجوز حرفهای درگیر نبوده است. در طول جنگ، مجموعه عظیم فولاد مبارکه بهعنوان مهمترین حامی مالی باشگاه، تحت حملات سنگین موشکی قرار گرفت و همین مسئله طبیعی است که روی توان اقتصادی باشگاه نیز اثر بگذارد.
در چنین شرایطی، منوچهر نیکفر مدیرعامل سپاهان در گفتوگوهای مختلف تلاش کرده فضای آرامتری ترسیم کند. او تأکید کرده سپاهان با فروش برخی بازیکنان به باشگاههای خارجی و همچنین کاهش هزینههای عملیاتی در فصل آینده، همچنان بهعنوان مدعی لیگ برتر باقی خواهد ماند؛ هرچند مشخص است که سپاهانِ فصل آینده دیگر پشتوانه اقتصادی سالهای اخیر فولاد مبارکه را با همان قدرت سابق نخواهد داشت.
در سوی دیگر، پرسپولیس هم نسبت به نحوه صدور مجوز حرفهای برای استقلال اعتراضهای جدی دارد. مدیران این باشگاه معتقدند که حتی اگر استقلال موفق به دریافت مجوز شده باشد، این اتفاق با «بیشترین میزان تسامح» ممکن رخ داده است.
محور اصلی انتقادات پرسپولیس، صورتهای مالی ششماهه، نحوه حسابرسی و برخی مغایرتهای مالی ثبتشده در سامانه کدال است؛ مواردی که به اعتقاد مدیران این باشگاه، باید با حساسیت بیشتری توسط کمیته بدوی صدور مجوز حرفهای و حتی خود AFC بررسی شود.
پرسپولیسیها معتقدند بخشی از اسناد مالی استقلال مربوط به دوره مالی قبلی بوده و حتی ترکیب مجمع باشگاه نیز محل سؤال است؛ تا جایی که برخی اعضای سابق هیئتمدیره در فرآیندهای رسمی حضور داشتهاند. در کنار آن، بحث بارگذاری صورتهای مالی حسابرسیشده ششماهه و زمانبندی فشرده انتخاب حسابرس نیز از جمله ابهاماتی است که مورد اشاره قرار گرفته است.
البته در حال حاضر بهنظر میرسد شدت اعتراض پرسپولیس نسبت به روزهای ابتدایی کمتر شده، اما همچنان احتمال باز بودن پرونده برخی باشگاههای ایرانی وجود دارد؛ در حالی که سپاهان فعلاً بیش از دیگران در معرض حذف قرار گرفته است.
سپاهان فعلاً بزرگترین بازنده این مرحله بهنظر میرسد، پرسپولیس همچنان نسبت به روند صدور مجوز استقلال معترض است و AFC نیز احتمالاً تا ۱۰ خرداد پرونده باشگاههای ایرانی را با دقت بیشتری زیر ذرهبین خواهد برد.
اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ترکیب نمایندگان ایران در آسیا بدون سپاهان بسته خواهد شد؛ اتفاقی که میتواند یکی از مهمترین تغییرات سالهای اخیر فوتبال ایران باشد.




استقلال باعث ابروریزی ماست ۶تا العین خورده ۷ الوصل تازه قهرمانی هاشون جنگ اعراب بوده الهلال نبوده الوصل والعین نبوده
خود پتروشیمی خلیج فارس اسپانسر استقلال بوده که تقریبا تمام واحد های اون در ماهشهر و جم بوشهر آسیب دیده و حداقل تا چند سال به وضع سابق بر نمی گرده تا چند سال بعدش هم یعنی پنج تا هفت سال دیگه سود لازم برای ورزش و..رو نداره …در واقع مثل سپاهان این تیم هم باید حذف میشده اما رانت بالای این تیم در فدراسیون و حکومت مانع سده
آقایون باشگاه به جای بیانیه و نامه نگاری با یک فدراسیون فاسد تاج که خودش عامل این تبعیض هاست مستقیم به afc اطلاع بدین پدر این تیم فاسد در بیارن ! یعنی چی تیمی که به موسیمانه کاریله و بوسنیایی ها و شرکت مجید و …. پرونده فعال داره بر چه اساس و زد و بندی مجوز آسیایی میدن!
مسئولان پرسپولیس به جای این جنگولک بازیا این تخلفات آشکارو باید مستقیما به ای اف سی ارجاع بدن