اخبار مربیان

خشم پرسپولیسی‌ها از کنایه عجیب تارتار

سرمربی گل گهر شب گذشته کنایه عجیبی به پرسپولیس زد.

فوتبال ایران شاید هیچ‌گاه به اندازه ماه‌های اخیر برای تعیین نمایندگان آسیایی خود با حاشیه و ابهام مواجه نبوده است. در نهایت مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با نیمه‌تمام اعلام کردن لیگ، استقلال و تراکتور را راهی لیگ نخبگان آسیا کردند و اعلام شد در صورت رد اعتراض گل‌گهر در کمیته استیناف، تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از طریق تورنمنتی سه‌جانبه بین پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو مشخص خواهد شد.

در این میان اتفاقات و اظهارنظرهایی رخ داده که واکنش و خشم بسیاری از هواداران پرسپولیس را به دنبال داشته است. نکته‌ای که بارها به آن اشاره شده این است که پرسپولیس و چادرملو نسبت به گل‌گهر یک بازی کمتر انجام داده‌اند و حتی رتبه چهارمی گل‌گهر نیز لزوماً جایگاه واقعی این تیم محسوب نمی‌شود و در صورت برگزاری مسابقات عقب‌افتاده، امکان تغییر جدول وجود داشت. با این حال به دلیل شرایط موجود، امکان برگزاری آن مسابقات فراهم نشد و فدراسیون تصمیم گرفت با برگزاری تورنمنت سه‌جانبه، نماینده آسیا را معرفی کند.

حالا مهدی تارتار با انتقاد از شرایط موجود، مدعی شده تیمش تمرینات منظمی نداشته، چند بازیکن قرارداد ندارند و گل‌گهر آمادگی حضور در این تورنمنت را ندارد. او در بخشی از صحبت‌هایش نیز کنایه‌ای به پرسپولیس زد که همیشه آرزو داشته یکی از گزینه های نشستن روی نیمکت این تیم باشد. تارتار با کنایه به پرسپولیس مدعی شده که فدراسیون قصد دارد یک تیم پرهوادار و پولدار را راهی آسیا کند؛ موضوعی که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

اما عجیب‌ترین بخش صحبت‌های تارتار جایی بود که چند بار از برگزار نشدن جام حذفی انتقاد کرد و اعتقاد داشت قهرمان این رقابت‌ها باید سهمیه آسیایی را کسب کند. این در حالی است که سوال اصلی هواداران پرسپولیس این است که چگونه گل‌گهر برای یک مسابقه فینال‌گونه و سرنوشت‌ساز با برنده دیدار پرسپولیس و چادرملو آماده نیست، اما انتظار برگزاری جام حذفی را دارد؛ رقابتی که نیازمند چند مسابقه است و اساساً در این مقطع و همزمان با برگزاری جام جهانی، امکان برگزاری آن وجود ندارد.

از سوی دیگر، چند تیم حاضر در جمع هشت تیم باقی‌مانده جام حذفی مجوز حرفه‌ای لازم برای حضور در آسیا را ندارند و همین موضوع سوال مهم دیگری را ایجاد کرده است؛ اگر یکی از این تیم‌ها قهرمان جام حذفی شود، فدراسیون باید سهمیه آسیایی را به کدام باشگاه اختصاص دهد؟

هواداران پرسپولیس معتقدند از همان زمانی که بحث برگزاری تورنمنت سه‌جانبه مطرح شد و حتی یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت رسمی از آن خبر داد، مهدی تارتار و باشگاه گل‌گهر باید برای چنین شرایطی برنامه‌ریزی می‌کردند. درست همان کاری که پرسپولیس انجام داد؛ سرخپوشان نه‌تنها تمرینات خود را آغاز کردند، بلکه تمام بازیکنان خارجی خود را نیز به ایران بازگرداندند تا در صورت برگزاری این مسابقات، با آمادگی کامل وارد رقابت شوند. به همین دلیل بسیاری از هواداران پرسپولیس معتقدند گلایه‌های امروز تارتار بیش از آنکه متوجه فدراسیون باشد، نتیجه آماده نبودن تیم خودش برای سناریویی است که پیش از این درباره آن صحبت شده بود.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
4 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
ققنوس

ما که دیگه می دونیم باسن تارتار از کجا آتیش گرفته

علیرضا مهاجری نیا

چقدر زر میزدی تو برنامه میساقی مزدور
لعنت بهتون که پرسپولیس از خودی و غیرخودی ضربه میخوره و بدخواه داره این نشونه بزرگی پرسپولیسه که ازش ترس دارید
اون 5 قهرمانی پشت هم چه فشاری بهتون اورده که فتاحی مشاور زر زر کیسه کشا میگفت گل گهر باید سهمیه سوم بگیره !
توام چون نتونستی با رانت بیای پرسپولیس الان یاوه گویی میکنی و میسوزی

پرسپولیسی قدیمی

شما از داماد حاجی فیروز انتظار بیشتری دارید؟
بعد هم هزار بار گفتم این یارو پرسپولیسی نیست؛ والسلام

منصوور کیسه

قارقار بی شرف