
مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس از ابراز علاقه سرمربی برزیلی این تیم برای بازگشت دوباره او به کادر فنی سرخ پوشان پرده برداشت.
سیدجلال حسینی کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از افزایش تعداد تیمهای حاضر در جام جهانی، معتقد است این تصمیم به افت کیفیت برخی مسابقات منجر شده است. او همچنین از پیشنهاد اوسمار ویرا به او برای حضور در کادرفنی پرسپولیس صحبت کرد.
جام جهانی ۲۰۲۶ برای نخستین بار با حضور ۴۸ تیم برگزار میشود. برخی معتقدند این اتفاق فرصت حضور کشورهای بیشتری را فراهم کرده و برخی دیگر از افت کیفیت مسابقات صحبت میکنند.
راستش از این تصمیم خوشم نیامد. فکر میکنم اتفاق خوبی که قبلاً در جام جهانی وجود داشت، تا حدی از بین رفته است، چون بعضی از بازیها کیفیت لازم را ندارند. به نظرم اگر مسابقات با همان ۳۲ تیم برگزار میشد، شرایط بهتر بود. البته شاید هدف فیفا ایجاد تحول در فوتبال جهان و دادن فرصت بیشتر به تیمهای مختلف بوده باشد اما من ترجیح میدادم کیفیت مسابقات در همان سطح بالای گذشته حفظ شود. با این حال، برای کشورهایی که حالا شانس حضور در جام جهانی را پیدا کردهاند، اتفاق مثبتی است.
رقبای ایران در مرحله گروهی را چطور ارزیابی میکنید؟
حسینی: بلژیک تیمی است که همه از قدرت آن خبر دارند و مصر هم تیم قابل احترامی محسوب میشود. نیوزیلند هم در این گروه حضور دارد و دیدید که بازی سختی هم مقابلش انجام دادیم. به نظرم گروه ایران نه خیلی آسان است و نه بیش از حد دشوار.
شما تجربه حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ را دارید. این تورنمنت چه تفاوتی با سایر رقابتها دارد؟
جام جهانی از نظر اهمیت با بسیاری از مسابقات دیگر متفاوت است. فوتبال در حالت عادی هم مخاطبان زیادی دارد اما در جام جهانی تقریباً تمام دنیا مسابقات را دنبال میکنند. من این فضا را تجربه کردهام و دیدهام چه شور و هیجانی در میان مردم و رسانهها وجود دارد. حجم توجه جهانی و فضای تبلیغاتی و رسانهای باعث میشود این تورنمنت حالوهوایی متفاوت نسبت به رقابتهایی مثل المپیک یا سایر مسابقات داشته باشد.
شما پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ توسط کارلوس کیروش از فهرست تیم ملی کنار گذاشته شدید؛ تصمیمی که با واکنشهای زیادی همراه شد. با وجود این، هرگز آن اتفاق را به حاشیه تبدیل نکردید و فوتبالتان را با قدرت ادامه دادید. چطور توانستید آن شرایط را مدیریت کنید؟
واقعیت این است که آن مقطع برای من خیلی سخت بود. بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ تلاش زیادی کردم تا برای جام جهانی ۲۰۱۸ آماده باشم. در سنی بودم که باید بیشتر از قبل به بدنم فشار میآوردم تا در بهترین شرایط بمانم. وقتی از فهرست کنار گذاشته شدم، روزهای سختی را من و خانوادهام پشت سر گذاشتیم. حتی صبح روزی که تیم قرار بود به روسیه سفر کند، متوجه شدم از فهرست خط خوردهام، چون شب قبل چیزی به من گفته نشده بود. در آن شرایط حمایت خانوادهام خیلی به من کمک کرد. بعد از آن هم تمرکزم را روی پرسپولیس گذاشتم و همان سال توانستیم سهگانه بگیریم. آن موفقیتها از نظر روحی کمک زیادی به من کرد.
یعنی از قبل در جریان حذفتان نبودید؟
نه، صبح روز پرواز متوجه شدم که از فهرست کنار گذاشته شدهام.
به نظر میرسد آن روزها، بهویژه در آستانه جام جهانی، یکی از سختترین مقاطع دوران فوتبالی شما بوده است.
واقعاً روزهای سختی بود. البته فکر میکنم فشار آن برای خانوادهام حتی بیشتر از خودم بود. من در فوتبال فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرده بودم اما این حذف لحظه آخری شرایط متفاوتی داشت. قبل از اعزام، مقابل ازبکستان بازی داشتیم. معمولاً به بازیکنانی که در فهرست نهایی نبودند پیام میدادند که استراحت کنند اما برای من چنین پیامی ارسال نشد و حتی گفته بودند به کمپ بروم. صبح روز اعزام، آقای کیروش پیشنهاد دادند مصاحبه مشترکی درباره خداحافظی انجام دهیم اما من این موضوع را نپذیرفتم. حتی تا آستانه قبول کردن هم پیش رفتم اما همسرم مخالف بود و اعتقاد داشت خودم برای رسیدن به این جایگاه زحمت کشیدهام.
دوست دارید قهرمان جام جهانی ۲۰۲۶ چه تیمی باشد؟
اگر از مدعیان صحبت کنیم، تیمهایی مثل آرژانتین و برزیل همیشه شانس دارند اما شخصاً دوست دارم یکی از دو تیم اسپانیا یا پرتغال قهرمان شود.
دوست دارید در آینده دوباره در کنار پرسپولیس فعالیت کنید؟
صحبتهایی در این زمینه انجام شده و آقای اوسمار هم پیشنهادهایی دادهاند اما تصمیمگیرنده نهایی من نیستم. این موضوع به نظر مدیران باشگاه و افرادی که درباره مسائل فنی تصمیم میگیرند بستگی دارد.




ای کاش ارباب جامها برمیگشت به تیم،،،واقعا وجودش غنیمته ولی من بعیدمیدونم احمدی کیسه کش اجازه بده
سید جلال یه پرسپولیسی تعصبی و واقعا زحمت کش،ضمنآ سالهای قبل برای موفقیت های تیم زحمات زیادی کشیدن و یکی از بهترینهای پرسپولیس و تیم ملی بوده