اختصاصیاسلایدرمقالات فوتبال

مرثیه‌ای برای دلخوشی میلیونها عاشق؛ با میراث عبده چه کردید؟

خبر سرخ: پنجاه سال قبل پرسپولیس با اعلام علی عبده اولین تیم حرفه‌ای در فوتبال ایران شد و امروز با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای از آسیا حذف شد.

طنز تلخ روزگار این است پرسپولیس عبده در روزگاری که تمام فوتبال ایران و آسیا آماتور بودند و مسابقات جام باشگاه‌ها یک و نیم دهه تعطیل بود اعلام حرفه‌ای شدن کرد اما الان به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای حذف شده است.

آقایان رییس جمهور سابق و فعلی، آقایان سازمان تربیت بدنی سابق، آقایان وزیر ورزش سابق و فعلی، این میراث چند دهه عملکرد شماست. باشگاهی که استادیوم اختصاصی آپادانا، بولینگ عظیم عبده، ساختمان مرکزی و بسیاری دارایی‌های دیگر داشت الان به لطف هنر مدیریت شما به خاطر کم بودن تعداد دوش‌های رختکن و کج بودن تیر دروازه‌هایش حذف می‌شود!

خدا لعنت کند آن روز شوم مصادره و دولتی شدن پرسپولیس و روز شوم‌تر واگذاری به سیاه چاله دولت(سازمان تربیت بدنی) که این سرنوشت محتوم را برای ما رقم زد، و حالا تیمی که به لطف استعدادهای نیروی انسانی و قدرت بی‌نظیر هوادارانش در چهار سال سه بار نیمه نهایی و دو بار فینال آسیا را قبضه کرد الان باید از پای تلویزیون تماشاگر هنرنمایی الشرطه عراق و الجیش سوریه باشد.

آن موقع که خیلی‌ها شعار «مرگ یک بار و شیون یک بار» سر می‌دادند و انتظار داشتند با حذف تیم‌ها چوب جادویی پیدا شود و همه مشکلات یک شبه حل شود، به خاطر لبخندهای آن پسربچه معلول و دلخوشی آن دختر نابینا هیچ وقت دلمان با این تئوری صاف نشد اما حالا که کار از کار گذشت و دلخوشی میلیونها هوادار حذف شد، این گوی و این میدان، چوب جادو را بردارید و برای فصل بعد و فصل‌های بعد تمام مشکلات را حل کنید، دق دادن این عاشقان میلیونی بس است.

*حسن مهدوی

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
6 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
رحیم

واقعا ادم دلش به درد میاد وقتی می بینه که اون سرمایه عظیم چجوری به یغما رفته و الان از صدقه سر همین ناراجها تیمهای دیگه مجوز حرفه ای دارند ولی پرسپولیس را با ننگ دولتی بودن محروم میکنن آخه این دولت چه نفعی به پرسپولیس رسونده بودجه که نمیدن مدیر لایق که نمی زارن یه ورزشگاه فکستنی هم که شهرداری داده بدون حق مالکیت آقایون دولتمردان ما شما رو نمیخواهیم امکانات شمارو هم نمیخواهیم ۱۰ درصد اموال باشگاه رو بدید ۹۰درصدش سگ خور
»ازطلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید«

Aydin

از ماست که برماست !!
عاقبت دروغ و ماستمالی و جعل و کلاهبرداری در فوتبال همینه !!
زیر آماتور هستیم و بایدقبول کنیم
راههای برون رفت ازین فاجعه !!
۱ دولت ووزارت ورزش دست از سرپرسپولیس و آبیا برداره( خصوصی شن کلا )
۲ حق پخش تلویزیونی رو کاملا بگیرن و تبلیغات محیطی صددرصدی
۳ هیچ شخص سیاسی و مجلسی وارد این تیما نشن
۴ ورزشگاه اختصاصی داشته باشن
۵ ورود خانومها به بازیاشون کاملا آزاد باشه
۶ آکادمی فعال برای همه رده های پایه و تفکر حرفه ایی
۷ تراز مثبت مالی و شفاف . دزدی و چپاول امروزو نداشته باشه
۸ هرکس عشق شهرت داشت نیاد برینه تو این دوتیم

اما چالش روبه رو ؛ ورود فوتبال اسراییل به آسیا و زیر نظر Afc هستش با این چکار کنیم خخخخ

علشاه

متن کوتاه و گویا و کوبنده. آفرین بر حسن مهدوی. لاشخورها هنوز دست از سر پرسپولیس برنمی دارند. هیولاهای بی لیاقتی که خود را رئیس و مدیر و وزیر می دانند.

محمد

همچنین شرکت سی آر سی که مصادره بنیاد شد بازی با ۲۰ تیم مطرح دنیا . صدحیف

دوپینگ، ارزنیمایی، جعل، مافیا، فساد، کیسه

امروز یکی از سیاه‌ترین روزهای زندگیم بود بخاطر خبر حذف. وقتی میبینم بخاطر دولتی بودن تیم از آسیا ناجوانمردانه حذف میشه، دلم میگیره. از طرفی وقتی سرنوشت تیمهایی چون کشاورز، استیل‌آذین، پدیده، تراکتور و …. رو که در اختیار بخش خصوصی بودن میبینم دچار پارادوکس میشم! آدم واقعاً نمیدونه که چی به صلاح باشگاهمونه! دولتی موندن یا خصوصی شدن! ما با علم و اصول باشگاهداری در فوتبال یا ورزش کاملاً ناآشنا هستیم. امیدوارم اتفاقهای خوبی برای تیم محبوبمون بیفته.

نعيم

دم نگارنده عزیزگرم،عجب متنه درست وزیبایى.