
رسمی/ زارعی: پرسپولیس قطعا به آسیا نمیرود
رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال اعلام کرد امکان حضور پرسپولیس در آسیا به هیچ وجه وجود ندارد.
مجتبی زارعی در گفتگو با فوتبال برتر اعلام کرد: ما مکانیزم اعلام نمایندگان آسیایی را به AFC اعلام کرده ایم که بر مبنای آن قرار نیست جام حذفی برگزار شود و سه تیم اول لیگ برتر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود.
وی ادامه داد: استقلال، تراکتور و سپاهان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان سطح دو خواهند بود و با توجه به اینکه سپاهان مجوز حرفه ای نگرفته سهمیه این تیم به یکی از تیم های گل گهر و چادرملو خواهد رسید.
زارعی ادامه داد: با توجه به اینکه گل گهر یک بازی بیشتر از چادرملو انجام داده در انتخاب بین این دو تیم دچار چالش هستیم و نیازمند بررسی بیشتر است و باید یکی از این دو تیم را انتخاب کنیم.
زارعی در واکنش به سوال مجری که گویا قرار بوده مسابقات سه جانبه بین پرسپولیس، چادرملو و گل گهر برگزار شود و گل گهر از پرسپولیس هم یک بازی بیشتر انجام داده و چرا فقط درباره دو تیم صحبت می کند گفت: با وضعیت جدول فعلی پرسپولیس قطعا فصل بعد نماینده ایران در آسیا نخواهد بود. پس از سپاهان تیم های گل گهر و چادرملو هستند و یکی از این دو تیم سهمیه می گیرد. پرسپولیس در رده بعدی است و حتی اگر میانگین امتیاز را هم حساب کنیم 2 صدم درصد میانگین امتیاز گل گهر بیشتر است و پرسپولیس شانسی نخواهد داشت.
وی در ادامه گفت: برای انتخاب بین گل گهر و چادرملو دو سه راه وجود دارد که دوستان درحال کار روی آن هستند. طبق روش هایی که ما به AFC پیشنهاد کردیم بحث تیم سوم یعنی پرسپولیس متنفی است.
زارعی اظهار داشت: فرآیند بررسی مدارک و شرایط باشگاهها از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و در طول این مدت تمامی شاخصها و آیتمهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال مورد ارزیابی قرار گرفت و با باشگاه ها در میان گذاشته شد و پیگیر آنها بودیم.
وی افزود: در پایان این بررسیها، سه باشگاه استقلال، گلگهر و آلومینیوم اراک موفق شدند تمامی معیارها و الزامات لازم را رعایت کنند و مجوز حرفهای خود را بدون هیچگونه جریمهای از کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC دریافت کنند.
رئیس کمیته صدور مجوز حرفهای فدراسیون فوتبال ادامه داد: باشگاههای تراکتور، پرسپولیس و چادرملو نیز موفق به دریافت مجوز حرفهای شدند اما به دلیل برخی نواقص و موارد موجود، مشمول جریمههای نقدی می شوند.
وی در خصوص باشگاههای دارای مجوز ملی گفت: باشگاههای فولاد، سپاهان، شمسآذر، پیکان، استقلال خوزستان و ذوبآهن موفق به دریافت مجوز ملی شدند. در این میان باشگاههای فولاد و ذوبآهن چند برابر سرمایه اولیه خود دارای زیان انباشته هستند و اگر این موضوع را حل می کردند مجوز AFC هم دریافت می کردند.
زارعی همچنین درباره باشگاههایی که موفق به دریافت هیچگونه مجوزی نشدهاند، اظهار داشت: باشگاههای خیبر، فجر سپاسی، مس رفسنجان و ملوان هیچ نوع مجوزی دریافت نکردهاند و این باشگاهها مشمول جرایم مالی و همچنین کسر امتیاز برای فصل آینده لیگ برتر خواهند شد.
وی در ادامه به وضعیت سپاهان اشاره کرد و گفت: سپاهان موفق به دریافت مجوز حرفهای AFC نشد. ما از شهریورماه سال گذشته شرایط تمامی باشگاهها را به صورت مستمر رصد میکردیم و از همان ابتدا مشخص بود که شرایط این باشگاه در برخی بخشها مطلوب نیست.
رئیس کمیته صدور مجوز حرفهای فدراسیون فوتبال افزود: صورتهای مالی پایان دوره باشگاه سپاهان تازه در ابتدای سال ۱۴۰۵ به دست ما رسید، در حالی که ۲۵ اردیبهشتماه آخرین فرصت بارگذاری مدارک در سامانه مربوطه بود. با وجود پیگیریهای متعدد، باشگاه سپاهان در زمان مقرر موفق به تکمیل و بارگذاری مدارک نشد.
وی ادامه داد: در این مدت چندین جلسه با مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره باشگاه سپاهان برگزار کردیم اما گزارش حسابرسی این باشگاه به دست ما نرسید و همین موضوع مشکلاتی را در روند صدور مجوز حرفهای ایجاد کرد.
زارعی تصریح کرد: در دو مرحله با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کردیم تا به باشگاه سپاهان فرصت داده شود ظرف دو روز مدارک خود را بارگذاری کند اما AFC اعلام کرد که رفتار این نهاد با تمامی باشگاهها یکسان است و امکان اعطای فرصت ویژه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: البته موضوع شرایط خاص ناشی از خسارات وارد شده به شرکت فولاد مبارکه سپاهان در جنگ تحمیلی سوم علیه کشورمان مطرح شد اما در نهایت نمیدانم چه اتفاقی رخ داد که این باشگاه نتوانست امسال مجوز حرفهای AFC را دریافت کند.
رئیس کمیته صدور مجوز حرفهای فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: در کنفدراسیون فوتبال آسیا یک هیئت بدوی وجود دارد که در سالهای گذشته همواره آرای صادر شده از سوی ایران را تأیید کرده است. با این حال این امکان نیز وجود دارد که AFC رأی صادره از ایران را نپذیرد، هرچند تصور نمیکنم چنین اتفاقی رخ دهد.
وی افزود: ما باید مکانیزمهای داخلی خود را بیش از گذشته تقویت کنیم تا در سالهای آینده باشگاهها با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.




اولا لیگ نیمه تمام به دلیل نقص اساسی قوانین کلا باطل و فاقد وجاهت قانونیه در چنین شرایطی نه قهرمان مشخصه نه نماینده آسیا و راه حلش بررسی عملکرد چند فصل اخیره
در صورت چنین تخلف آشکاری تیمها حق شکایت دارند
بعد گل گهر یه بازی بیشتر داره این مسخره بازیها چیه پس عدالت کجاست
باج دادن به استقلال و تراکتور محکومه هم دو امتیاز ملوانم باید ازشون بگیرن یا به پرسپولیس هم بدن
کلا میخوان باج بدن به استقلال و تراکتور هم دو امتیاز اضافه بابت بازی ملوان دادن هم بازیها بنفعشون الآنم که لیگ تموم نشده برن آسیا احمقها لیگ نیمه تمام کلا باطله نه قهرمان داره نه نماینده آسیا
باید امتیازات پرسپولیس بابت بازی ملوان هم بهش بدن و اینکه وقتی لیگ نیمه تمامه عملکرد چند فصل را میسنجن
پرسپولیس به هیچ عنوان نباید این شرایط رو قبول کنه ، این چه مسخره بازی هستش لیگ هنوز تموم نشده استقلال خودش ۷ امتیاز با پرسپولیس فاصله داره ، از لیگ کنارگیری کنید .
اگر همین اتفاق برعکس میافتاد همین طرفداری استقلال با تراکتور بقیه تیمها دنیا رو بهم میریختن .
جمله آخرش قشنگه یعنی اگر سالهای دیگه همین حالت پیش بیاد و پرسپولیس جاش با استقلال و تراکتور عوض بشود مکانیزم آنها عوض می شود به نفع استقلال و تراکتور یعنی دیگه پرسپولیس نباید برود و باید مسابقه برگزار کنند یا یک مسخره بازی دیگه خیلی بی ناموسند
باشگاه استقلال مجوزش مشکل داره
شکایت به فیفا که این مدیریت عرضه این کار را نداره
ازبالا تاپایین سگدونی میتی تاج کیسه کشهای ۲اتیشه مهره چینی شده که رقابت دارند باهم تودشمنی وکینه ورزی باپرسپولیس ،،،،،
اونوقت که باید تیم روقوی میبستید و۴تابازیکن خوب میگرفتید بایدفکراینجارو میکردید
استقلال 6 ماه اسناد مالیشو در بورس ارسال نمی کرد..به خاطر بدهی سنگین دو هزار میلیارد تومنی و بعد جنگ هم به خاطر خسارت سنگین به پتروشیمی های هلدینگ خلیج فارس اصلا پول قرادادها رو ندادن…کاملا با رانت و روشوه مجوز حرفه ای این تیم رو تایید کردید..در واقع استقلال حتی از سپاهان بدهکار تر بود..
خب احمق گل گهر یه بازی بیشترداره یک امتیازم اختلافه بین پرسپولیس و چادرملو باید یه بازی برگزار بشه هرکدوم ببره چهارم جدول میشه جای سپاهان میره تعداد بازیشونم یکی میشه گوساله ها ی حق و ناحق کن
این مدلی رفتار کردن با این اقایون فایده نداره از اول هم مشخص بودن از هر فرصتی استفاده می کنن تا زهرشون و به پرسپولیس بریزن با هاشون اتمام حجت بکنید عادلانه رفتار نکنن علاوه بر شکایت در فیفا از لیگ کناره گیری می کنید
باید یک سطل رنگ قهوه ای ریخت تو سر تاج و فدراسیون و ارکانش با این تصمیمات ولیست تیم ملی
آخه احمقا بعد ج جهانی بازیارو تموم می کردید تو کل سال گل گهر چادر ملو زیر ما بودن یک هفته بالاتر رفتن اون شد ملاک؟ مدیر هم نگو ماست بگو
واقعا که لیگ الکی تعطیل کردین
کل اردیبهشت وقت داشتند لیگ رو ادامه بدهند نمی خواستند سوگولی شون از آسیا حذف بشه
شما غلط اضافی کردید که میگید قطعا پرسپولیس شانسی ندارع ما الان ۶ امتیاز طلبکاریم الان کی پاسخگو یه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما با ذوب آهن بازی داشتیم که گرفتید لغو کردید بیناموسا ۳ امتیاز این بازی به ما باید بدید یا این که بازی ما رو برگزار کنید با ذوب و همینطور ۳ امتیاز بازی با ملوان که بازیکن غیر قانونی بازی دادن بعد اونوقت گرفتید میانگین گرفتید بین دو تیم گلگهر و چادر ملو که کدوم سهمیه بگیرن داریم بهتون هشدار میدهیم اگه ۶ امتیاز مارو دادید که هیچ اگه ندادید مستقیم به فیفا شکایت میکنیم و اونجا حقمون میگیریم و پدرتون به دستتون میدیم از ما گفتن بود
کلا تیم فعلی داخل فدراسیون و هئیت رئیسه کاملا استقلالی هستن و در هر دروغی که میگن یک باگ و تناقض دیده میشه چه مجوز حرفه ای دادن به بدهکار ترین تیم لیگ استقلال و سپاهان چه نادیده حساب کردن بازی کمتر پرسپولیس و امتیاز ملوان و..