
معرفی نماینده ایران در آسیا/ چرا AFC نام پرسپولیس را حذف کرد؟
با معرفی نمایندگان کشورمان در مسابقات آسیایی،ابهامات در قبال نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2 افزایش یافت.
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دو روز بعد از تعیین تکلیف نهایی باشگاههایی که موفق به کسب مجوز حرفهای شدهاند، امروز (چهارشنبه) تیمهای حاضر در فصل آینده رقابتهای باشگاهی آسیا را اعلام کرد.
نام تیمهای استقلال و تراکتور در لیگ نخبگان آسیا و گلگهر سیرجان در لیگ قهرمانان آسیا 2 مقابل نام ایران نوشته شده است. این اتفاق در شرایطی رخ داد که باشگاههای پرسپولیس و چادرملوی اردکان هنوز به کسب سهمیه آسیایی بهجای گلگهر امیدوار هستند و تمرینات پرسپولیس برای رقابت با گلگهر و چادرملو در راستای آسیایی شدن آغاز شده است.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا مقابل نام نماینده کشورهایی که لیگ آنها هنوز به پایان نرسیده، عبارت TBC (به معنای در انتظار تأیید) را به همراه یک ستاره کنار این عبارت درج کرده است. همچنین در مقابل نام تیمهایی که قرار بود در مرحله پلیآف به میدان بروند و به دلیل افزایش تعداد تیمهای تورنمنت بهصورت مستقیم وارد مسابقات میشوند، دو ستاره درج شده است.


از طرفی دیگر شنیده میشد که فدراسیون فوتبال، نام شش تیم اول جدول فعلی لیگ برتر فوتبال (استقلال، تراکتور، سپاهان، گلگهر، چادرملو و پرسپولیس) را برای مسابقات آسیایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده و تا روز 9 تیر برای معرفی کامل تیمها زمان گرفته است.
با این شرایط انتظار میرفت که مقابل نام گلگهر سیرجان نیز یک ستاره درج شود تا فدراسیون فوتبال، تصمیم نهایی را در قبال معرفی نماینده سوم ایران در مسابقات آسیایی اعلام کند. این اتفاق اما نیفتاد و نام گلگهر بدون درج ستاره، بهعنوان نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا 2 اعلام شد.
هنوز پرونده شکایت گلگهر از چادرملو در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در جریان است. یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد در صورت برد چادرملو در این پرونده، پرسپولیس به همراه این دو تیم در تورنمنت سه جانبهای که برای معرفی نماینده سوم ایران تدارک دیده میشود، شرکت خواهد کرد.
با وجود اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حضور تیم فوتبال گلگهر سیرجان در لیگ قهرمانان آسیا سطح ۲، فدراسیون فوتبال میگوید هنوز نماینده سوم ایران برای حضور در آسیا معرفی نشده است.
برگزاری تورنمت سه جانبه میان پرسپولیس، چادرملو و گلگهر در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسیده و قطعا این تورنمنت در صورتی که برد انضباطی گلگهر مقابل چادرملو تا تاریخ ۳۱ خرداد نقض شود، برگزار خواهد شد. از طرف دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال میگویند AFC به این دلیل نام گلگهر را به عنوان تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا سطح دو نوشته است که این تیم با توجه به ناکامی سپاهان در اخذ مجوز حرفهای، بالاترین تیم در جدول ردهبندی فعلی (باتوجه به برد انضباطی) پس از استقلال و تراکتور است.
پیگیریهای ایسنا نشان میدهد فدراسیون فوتبال آپدیت جدیدی درباره سهمیه لیگ قهرمانان (سطح دو) ایران به AFC نداده و آخرین مکاتبه، معرفی ۶ تیم نخست جدول ردهبندی بوده است. در همین راستا فدراسیون فوتبال تا ۹ تیر فرصت دارد تا سومین تیم ایرانی برای برای حضور در آسیا به AFC معرفی کند.




باید امتیازات پرسپولیس مقابل چادر ملو و ملوان به پرسپولیس داده شود نمیشه که به بعضی تیمها امتیاز بدن به بعضی دیگه با همان شرایط امتیازشونو ندن باید عدالت باشه ما تو ایران و جامعه اسلامی زندگی میکنیم لیگ نیمه تمام باطله باید حتما برای 6تیم اول بازی بزارن یا عملکرد سالهای قبل را بسنجند چه دلیلی داره فدراسیون به بهانه های واهی بازی برگزار نکنه باید نماینده اسیا تو بازی مشخص بشه نه مسائل پشت پرده
الان لیگ دو به چه درد ما می خوره اگر راست میگین برای لیگ نخبگان شکایت کنید ؟
آقا چقدر سادهاید یعنی فدراسیون فوتبالی که خطیب جزئی از رئیسش هست میخواد برای نفع پرسپولیس کاری انجام بده راه حلش اینه یا پرسپولیس به عنوان تیم اول به لیگ و الیت آسیا باید بره یا باید برای همیشه تا زمانی که این فدراسیون سرکار از لیگ برتر کنارهگیری کنه
دقیقا ، فقط کناره گیری کنه اگر همین اتفاق برعکس بود تیمهای دیگه به هیچ عنوان قبول نمیکردن بعدش همه آرکان ورزش رو هم به فساد متهم میکردن
پرسپولیس اونجا اشتباه کرد که معرفی دو تیم اول را پذیرفت و وارد چرخه مبهم لیگ ۲ شد باید برای اولی به کاس شکایت میکرد..
تمام این داستان ها زیر سر فدراسیون ایرانهربطی به ای اف سی نداره
شیره مالیدند سر مدیرای ساده دل وخوش باورما
نکته جالب اینکه مگه اینا نمیگفتند afcباتعویق معرفی نماینده هامخالفت کرده پس قضیه نماینده کویت چی میگه؟؟!!!!
معلوم شد بازم عمروعاص های کیسه کش فدراسیون دروغ گفتند واصلا درخواستی ازafc تواین مورد نداشتند
لیگ برتر رو برخلاف لیگ های پایین عمدا متوقف کردن تا فقط پرسپولیس آسیا نره..
آفرین اصلا لیگ نیمه تمام هم باطله باید بازی برگزار کنن یا عملکرد چندساله را بسنجند پرسپولیس حتی این شرایط و سطح دو آسیا را هم نباید قبول کنه ۸ بازی مونده بود و اختلاف فقط دو امتیاز با صدر جدول بود چون امتیازات بازی ملوان و چادرملو را هم باید به پرسپولیس بدن که میشه ۳۹و تفاضل گل پرسپولیس از گل گهر بیشتره