
محمدحسین مهدویان که بارها در کارهایش علاقه شدید خود به استقلال را نشان داده است بار دیگر یک کری توهین آمیز علیه هواداران پرسپولیس منتشر کرد.
محمدحسین مهدویان، کارگردان مورد علاقه حاکمیت سینمای ایران، یکی از طرفداران دوآتشه استقلال است و بارها علاقه خود به این تیم را در آثارش نشان داده است. او نهتنها از اشاره به تیم محبوبش ابایی ندارد، بلکه گاهی با استفاده از دیالوگها و نشانههای مختلف، برای رقیب سنتی استقلال نیز کری میخواند.
مهدویان پیش از این در سریال «زخم کاری» و برخی دیگر از آثارش علاقه خود به استقلال را به نمایش گذاشته بود. یکی از نمونههای بحثبرانگیز این موضوع به فصل سوم سریال «زخم کاری» بازمیگردد؛ جایی که شخصیت مالک با بازی جواد عزتی بارها جمله فرهاد مجیدی، «من به اینا نمیبازم» را خطاب به طلوعی با بازی کامبیز دیرباز تکرار میکرد.
نگاهی به آثار مختلف این کارگردان نیز نشان میدهد که علاقه او به استقلال بارها در فیلمها و سریالهایش همچون لاتاری و ماجرای نیمروز نمود پیدا کرده است. از دیوارنوشتههای مرتبط با استقلال در برخی آثار گرفته تا نمایش تصاویر چهرههایی مانند فرهاد مجیدی، مرحوم منصور پورحیدری و ناصر حجازی روی دیوار که همگی باعث شدهاند مخاطبان بیش از پیش به علاقه افراطی او پی ببرند.



یکی دیگر از موارد جنجالی به قسمت هفتم «زخم کاری: انتقام» برمیگردد؛ جایی که شخصیت اسپاد با بازی عرفان ناصری در حالی که پیراهن استقلال را به تن دارد همراه با حاضران در یک گیمنت شعاری علیه پرسپولیس سر دادند و با هم خواندند:«هرکی قرمز بپوشه، آبی سوراخش میکنه!». این صحنه در همان زمان با واکنش و اعتراض تعدادی از هواداران پرسپولیس روبهرو شد و برخی معتقد بودند یک فیلمساز نباید از آثار سینمایی و نمایشی برای کریخوانیهای فوتبالی استفاده کند.

حالا مهدویان این روزها سریال «کلاغ» را در شبکه نمایش خانگی دارد و بار دیگر نام او در فضای فوتبالی مطرح شده است. در قسمت دوم این سریال، دیوارنوشتهای از قبل انقلاب با عبارت «پرسپولیس سوراخ» دیده میشود؛ آن هم درحالی که پیش از انقلاب استقلال یک تیم کاملا حکومتی و کم طرفدار بود و این ارجاعات دور از واقعیت است، موضوعی که واکنش منفی هواداران پرسپولیس را به همراه داشته است و نشان می دهد جنگ مهدویان با پرسپولیس تمامی ندارد.

منتقدان میگویند چنین شوخیها و کریخوانیهایی، بهویژه زمانی که در آثار پرمخاطب سینمایی و نمایش خانگی مطرح میشوند، میتوانند باعث ناراحتی میلیونها هوادار فوتبال شوند و بهتر است از فضای حرفهای آثار هنری دور بمانند. برخی نیز پا را فراتر گذاشته و معتقدند این کارگردان که اخیرا در جشنواره فیلم فجر به همکاران خود حمله کرده بود و غایبان جشنوار را ترسو خطاب کرده بود، به خاطر تجربه های متوالی ناموفقی که در جذب مخاطب داشته با این حرکات به دنبال وایرال شدن و دیده شدن است.
از سوی دیگر، برخی نیز معتقدند این موارد صرفاً بخشی از علایق شخصی سازندگان است و نباید بیش از حد به آنها پرداخته شود. اتفاقا کری خواندن خوب است و یکسری جزئیات در آثار مهدویان که علاقه وحشتناک او را به استقلال نشان می دهد، هم قابل درک است و هم جذابیت دارد. با این وجود کری وقتی به توهین تبدیل می شود، نفرت بخشی از مردم را در پی دارد و خیلی قشنگ نیست. مشکل کارهای مهدویان این است که کری خواندنش هم مانند سایر آثارش فاقد ذوق و ارزش هنری است و اغلب با کلماتی مثل سوراخ و… آمیخته به توهین است وگرنه شخصت های مشهور بسیاری از طرفداران پرسپولیس همچون آذری جهرمی و مرحوم میناوند به کری خوانی معروف بودند که همیشه سعی میکردند مرز ادب را رعایت کنند و وارد فضای توهین نشوند.
با این حال، آنچه مشخص است این است که حضور چنین اشاراتی در آثار محمدحسین مهدویان بار دیگر بحث قدیمی درباره مرز میان علایق شخصی فیلمسازان و محتوای آثار هنری را زنده کرده و واکنشهای متفاوتی را در میان هواداران فوتبال به وجود آورده است.




سطح پایین کارهای مهدویان در کنار شخصیت پایینش، نشون دهنده تمامی واضحاته.
حیف از رسانه پرسپولیس که در مورد این جیره خور نوکیسه مطلب بنویسه…
وقتی بزرگ کیسه کشا قلعه مرغی باشه انتظاری غیر از این نباید داشت
سوراخ تیم کیسه بود که اون زمان شش تا از پرسپولیس خورد
توی دوتا بازی از اماراتی ها 13تا گل خوردین و آبرویی واسه ایران و ایرانی نذاشتین. شماها اصلا نباید اسم فوتبال رو بیارین چه برسد به کیسه و کری خونی و…
کیسه کش دستمال
خاک بر سر این به ظاهر کارگردان
چثدر ضایع و چیپ باید باشی توی این جایگاه این کری های سخیف رو بخونی
بله سوزش داره چندساله نتونستید پرسپولیس رو توی زمین ببرید ؟!
انقدر باختید که چندتا دربی جلو بودید حالا عقب هستید بعد زر میزنی هرکی قرمز بپوشه اوبی سوراخش میکنه ؟!!! خخخخخ
عقب مونده های مفلوکی هستید که شدت سوزش شما رو با هیچی نمیشه مهار کرد ..
کسی که به شخصیت دیگران توهین میکنه خودش شخصیت ندارد
ما که بسیار خوشحال هستیم که همچین شخصیت پاچهخوار و بیسروپایی طرفدار تیم ما نیست، یک کارگردان میشه آقای همایون اسعدیان که در سریال لحظه گرگ و میش در نهایت متانت و شرافت ارادت و علاقهی قلبیشون رو به پرسپولیس بزرگ نشون دادن یکی هم میشه این مردک که دنبال خالی کردن حسرتهاش در آثار چیپش هست، اختلاف ما با اونا رو داشتن اسطورههایی مثل همایونخان بهزادی و حسینخان کلانی و آقایان آشتیانی و دادکان و باقری و محرمی و دایی و مهدویکیا و علیآقا کریمی در مقابل نوری و فنونیزاده و اولیایی و قلعهنویی و فکری و هاشمینسب و امیرحسین صادقی و باقی دوپینگبازها خیلی روشن بیان میکنه:)
واقعا
اینا ک چندین ساله تو زمین هیچ گوهی نخوردن. بذارین لااقل رو پرده سینما یه گوهی بخورن
دیگه حالا هر ننه قمری برا پرسپولیس شاخ میشه از حسادت وسوزش
جواب ابلهان…..
همیشه هم جواب ابلهان خاموشی نیست برادر!!
گاهی باید دهان ابله رو گل گرفت!
تحریم فیلمای این رانت خوار تازه بدوران رسیده
چون جفنگیات این مثلا کارگردان معلوم الحالو سگم نگاه نمیکنه اونوقت مجبوره برای دیده شدن دست به این ترفندهای نخ نما شده بزنه و از مال پرسپولیس آویزون بشه
۷قهرمانی و۲نایب قهرمانی لیگ +۲قهرمانی واقعی درجام حذفی +۵قهرمانی سوپرجام فقط در یک دهه
۲فینال واقعی اسیا در لیگ قهرمانان اسیادرورژن ۳۲ تیمه(نه مسابقات چوسکی جام باشگاههای سابق اسیا)
رکورد ۱۹ دربی بدون شکست
ایناست که میسوزونه اینارو
ایناست که یک حکومت رومتحد ومنسجم کرده برای زمین زدن تیم محبوب ۷۰درصد مردم
هر چی هست مشکل مادرش هست . نمیدونم چه بلایی سرش اوردن . حرامزاده
سبک ما پرسپولیسیها در همه چیز،باید با همه فرق داشته باشه.
فیلمساز دوزاری حکومتی اگه قبل از ۵۷ بود آبدارچی یه استودیو فیلمبرداری هم نمیشد فقط با مجیز گویی و سرسپردگی و پاچه خواری این تنها راه پیشرفت توی هین سیستمه ضمنا آخرین آبروریزی تون توی آسیا هنوز تازه س ۷ تا خوردن از یه تیم اماراتی که زمانی زنگ تفریح فوتبال ما بود ولی موجوداتی که شرم و خجالت حالیشون نیست خیلی راحت هستن!